Monday, February 28, 2011

210 gathered to protest against the coercion of Hinomaru Kimigayo


On February 6, a protest rally against the coercion of Hinomaru Kimigayo was held at the Tokyo Shigoto Center. Right-wing groups gathered twelve sound trucks in front of the venue to thunder out the Imperial Rescript on Education and jeer at the meeting repeatedly. Despite the obstruction from the rightist groups, 210 people attended the meeting, which was packed and successful. There were 18 speakers, excluding those who gave the main speech, singing, resolution and action proposal. All the speeches were exposing concrete facts on what is happening and how absurd the situation has become. (Hidekiyo Watabe)

厳しい情勢のなか「日の丸・君が代」強制反対集会に210人
2月6日、「日の丸・君が代強制反対 2・6総決起集会」が開かれました。すでに開場前から、東京しごとセンター前の道路に右翼の該当宣伝カーが12台ほど来て、大音響で「教育勅語」を流したり、私たちに対する罵声を繰り返していました。こうした右翼の動きにもかかわらず、主催者の予想を上回る210名の参加で、会場も超満員となり、集会は成功しました。集会では、基調報告、歌、講演、集会決議、行動提起を除き、計18人が発言しました。いずれも、現在起きている具体的な問題を暴露するもので、私たちを取り巻く情勢が、いかに理不尽なものになってきているかを物語るものばかりでした。(渡部秀清)

No comments: