Sunday, December 13, 2009

The Intellectually Disabled Form a Union to Win Cancellation of Office Closure and Dismissal of All Employees


 On November 12, the Forum Engineering Chapter of the National Union of General Workers (NUGW)-Tokyo East established around 24 intellectually disabled workers held a media briefing at the Ministry of Health, Labour and Welfare to announce that we had succeeded in having the company management withdraw the decision to close the office and dismiss all employees. President Madono said, "When I heard the news (decision of dismissal) at first, I was afraid that the employees would lose means of living since many of them (working at that establishment) lived in a group home or company dormitory. However, we could make it withdrawn by joining the union. We appreciate encouragement we received from a lot of supporters. Thank you so much." The person in charge at the union headquarters said, "I would like to appreciate the management that sincerely listened to our appeal." At the end of the briefing, all participants joined in a chant for solidarity and fighting spirit (See thephoto). (Mitsuteru Suda at NUGW - Tokyo East) (Visit the blog.)

知的障害者が組合結成!~事業所閉鎖と全員解雇の撤回かちとる
 知的障害者24人を中心に結成した私たち全国一般東京東部労組フォーラムエンジニアリング支部は11月12日、厚生労働省で記者会見を開き、事業所閉鎖と全員解雇の撤回を会社側から勝ちとったことを明らかにしました。間殿(まどの)委員長は「はじめにこの話(解雇)を聞いた時はグループホームや寮の人が(事業所には)たくさんいるので生活できなくなると思いましたが、組合に入り撤回することができました。たくさんの方の応援をいただき、ありがとうございました」と発言しました。組合本部の担当者は「私たちの訴えに誠実に耳を傾けてくれた会社経営陣を評価したい」と話しました。会見の最後には全員で団結ガンバロウの声をあげました(写真)。(東京東部労組・須田光照)・当該ブログ

No comments: