According to an article of the Hokkaido
Shimbun, the region’s most largely-circulated paper, on December 21, 2013, the
Hokkaido headquarters of Kokuro (National Railworkers Union) already grasped
the “falsification” of rail inspection results and requested the management of
JR (Japan Rail) Hokkaido to thoroughly investigate the problem at the
negotiations between them in 1991, but the latter totally ignored the request. Although
the article partially shifted the blame onto the unions about the recent safety
flaws of the rail operator, it was still important enough to clarify that the
management is to blame for the incidents due to its rejection of the demand
from the rail workers who are the most knowledgeable about what is going on in
the field. (KUROGANE Ko)
国労がレール検査結果「改ざん」を指摘していた!~「北海道新聞」が報道
黒鉄好@安全問題研究会です。少し前になりますが、年末の12月21日付け「北海道新聞」(写真)がきわめて重要な事実を伝えました。今から22年も前の
1991年、労使交渉の席で、すでに国労北海道本部がレール検査の結果「改ざん」の事実を把握しており、JR側に徹底調査を求めていたにもかかわらず、会社側が何も手を打たなかったというものです。一連のJR北海道の安全問題では、労働組合に責任を転嫁するような報道も一部に見られましたが、この北海道新聞の記事は、現場を最もよく知る労働者からの要求を拒否したJR会社側に原因があることをはっきりさせたという意味で、きわめて重要と思います。(黒鉄
好)
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